یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۳۶:۰۲

به علت ناپایدار جوی، دریاروی در آب‌های خوزستان ممنوع شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به دلیل شرایط ناپایدار جوی و ارتفاع موج تا سه متر در خلیج فارس، قایق‌ها و شناورهای صیادی باید ازانجام سفرهای دریایی تا اطلاع بعدی خودداری کنند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل کوروش بهادری افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، به دلیل وزش باد شدید و طوفانی شدن آب‌های شمال غرب خلیج فارس، سفرهای دریایی با مخاطراتی همراه است و لازم است شناورهای دریایی سفرهای دریایی خود را به تعویق بیندازند. وی گفت: این شرایط جوی ناپایدار تا یکی دو روز آینده کم و بیش در خلیج فارس حاکم خواهد بود و بتدریج با حاکمیت جریان‌های جوی پایدار در منطقه، از متلاظم شدن دریا کاسته خواهد شد. مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی بهنگام به صیادان و دریانوردان، در سه روز اخیر موردی از بروز حوادث دریایی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس گزارش نشده است.

در همین حال برخی قایق‌های کوچک صیادی در سواحل خوزستان به علت شرایط ناپایدار جوی در صیدگاههای شمال غرب خلیح فارس  ترجیح دادند در آب‌های نزدیک ساحل اقدام به صید ماهی کنند. معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان نسبت به دریاروی صیادان خوزستانی هشدار داد و از آنان خواست سفرهای دریایی خود را تا اطلاع بعدی به تعویق بیندازند. دو روز گذشته به علت حاکمیت جریان‌های شمالی، دمای هوا در سواحل خوزستان تا 8 درجه کاهش یافته است و هوایی خنک و بهاری را به ارمغان آورده است. صیادان خوزستانی در سال جاری چندین بار به علت شرایط نامساعد جوی، گرد و غبار و طوفانی شدن خلیج فارس، قادر نشدند به دریا بروند و بناچار خانه نشین شده و از فعالیت دشت کشیدند. پارسال صیادان خوزستانی حدود 43هزار تن آبزیان دریایی از صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس صید کردند.



  کد خبر : 3702
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :